A pályázat

Tájékoztató

Letöltés: tamop341tajekozt.pdf

"MAGYARNAK LENNI…"
MEGÉRTÉS ÉS MEGÉRTETÉS –
MIGRÁNS HÁTTERŰ TANULÓK OKTATÁSA A SZENT
ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN

TÁMOP-3.4.1.B-11/1-2012-0008

BOROSNÉ JAKAB EDIT
SZAKMAI VEZETŐ

HOSSZÚTÁVÚ CÉLOK

  • A migráns hátterű diákok szakszerű befogadása és
    sajátos nevelése,
  • befogadó pedagógiai környezet megteremtése
    sajátos igényeik figyelembe vételével,
  • egyéni fejlesztési programok kidolgozása vagy
    ezek adaptálása,
  • a pedagógiai műhelymunka során kifejlesztett jó
    gyakorlatok akkreditáltatása

KÖZVETLEN CÉLOK

  • 14 diák közvetlen fejlesztése mellett
  • az iskolai diákközösség elfogadó magatartásának
    kialakítása a beilleszkedés segítésére való
    ráhangolódással.
  • Mentorokat állítanánk melléjük az erre vállalkozó
    osztályfőnökökből, tanárokból, akik támogatnák az
    egyes képességterületeken a fejlődésüket,
  • kapcsolatot tartanának a szülői házzal, segítenék a
    diákok kulturális beilleszkedését.

MILYEN LEHETŐSÉGEKET NYÚJTUNK?

  • Korrepetálások
    magyarból,
    szövegértésből,
  • Tanulás-módszertani
    felmérés és
  • A szókincs-fejlesztés,
    fogalmazástanítás,
    beszédfejlesztés,
    helyesírás fejlesztő
    képzések
  • Magyar mint idegen
    nyelv érettségi
  • Kultúrtörténet
  • Vártúrák
  • Diák-klub
  • Szülői klub

CÉLCSOPORT

  • 14 tanuló, és a családjuk, szüleik,
    testvéreik, akik közvetlenül vesznek
    részt a programban. De bevonjuk az
    összes migráns hátterű diákot is, akik
    iskolánkba járnak (53 fő) és
    osztálytársaikat is (200 fő)
  • A tantestület bevonásával felmérést
    készítenek az osztályfőnökök a további
    igényekről és javaslatokról.
  • Érzékenyítő programon vett részt 45
    tanár

A TERVEZETT RENDEZVÉNYEK

Ünnepi alkalmak: Nemzetek Ünnepei

  • Török-nap 2012. 12. 13.
  • Ázsia-nap 2013. 02.11.

Nemzetközi konferenciák:

  • Krakkó 2012. 10. 20-23.
  • Budapest 2013. 01. 17-21.

Bábeli buli 2013. 04. 08.

Együttműködések:

  • Miskolci Egyetem „Együtthaladó” program
  • Balassi Intézet és a külhoni Magyar
    Intézetek képviselői
  • ELTE Interkulturális tanszék

VÁLASZTHATÓ PROGRAMOK

  • Kung-fu, Yoga, tánc, Klub-élet,
  • iskolaújság, önkéntes munka,
  • ázsiai kultúra és a vallások megismerése
    szakköri keretben.
  • Színházi, múzeumi programok szervezése,
  • vártúrák, közös kirándulások.
  • „Egymástól tanulunk” tandemprogram
  • vitaestek,
  • kerekasztal-beszélgetések

VÁRHATÓ EREDMÉNYEK

  • Jó tanulmányi eredmények
  • befogadóbb, megértőbb iskolai környezet
  • a diákok nehézségeire érzékenyebb tanárok,
    akik szakértelműkkel támogatják, segítik a
    diákokon kívül a szülői házat is, mentorként
  • Konfliktuskezelés, mediáció.
  • Iskolai szervezet, a tantestület fejlesztése:
    saját élményen alapuló tréning

TERVEZETT EREDMÉNYEK

  • Tanári képzések,
  • iskolai, nevelési jó gyakorlatok
    tapasztalati megismerése,
  • hazai és nemzetközi szakmai utak
  • konferenciákon szerzett
    információk
  • kapcsolatépítés