X. Kémia tábor, 2019.

Tanárszemmel:

Idén novemberben, 14. és 17. között rendeztük meg a Szent István Gimnázium 10. kémia táborát Katalinpuszta, Szendehelyen. Gyönyörű  helyszín – rekordszámú (31) diák, 3 tanár, 3,5 nap. Sok feladat, sok kísérlet, sok játék. Persze mindenből lehetett volna több, ki mit szeret a legjobban.

Kora reggel éhgyomorra a diákok elmélyedhettek a redoxireakciók egyenleteinek rendezésében, a molekulaszerkezetek szépségeiben. Az egész napos munka és rövid teaszünetek után a résztvevők előadást hallgattak arról, hogyan lehet kémiai úton megvalósítani Harry Potter egyes varázsigéit. Természetesen kötelező a „Fele sem igaz” esti program, ahol megtanultuk mi a Cassius-bíbor, és melyik a legrégebben ismert olyan elem, amelynek a felfedezőjét név szerint ismerjük. Idén debütált először a „Kéméleon” játék, ahol időnként „csacsipontot” is lehetett szerezni. Szombaton még egy túrára is jutott idő a Gyadai réten, a Naszály oldalában, ahol a szénégető boglyát is megtekintettük. Este pedig egy végső versenyben együtt nyomoztunk Sherlock Holmes-szal és próbáltuk megfejteni, mit is adott feladatként Piton professzor Harrynek preparatív feladatként.

A jó hangulatban eltöltött idő nem csak kellemes, de remélem nagyon hasznos is volt. A diákok nagy fegyelemmel dolgoztak a feladataikon – ez úton is dicséret és köszönet érte. Köszönöm kollégáim, Kiss Andrea és Magyar László áldozatos munkáját, és az iskola alapítványának anyagi, a Richter Gedeon NyRt. tárgyi támogatását.

Borbás Réka

 

Diákszemmel:

„Már reggeli előtt is kémiával kezdtük a napot. Minden nap körül-belül másfél órás turnusokban kémiáztunk, közte kisebb szünetekkel. Évfolyamonként alkottunk csoportokat és úgy oldottuk a feladatokat (a 11. és a 12. osztály együtt volt). A szünetek általában tízóraival, ebéddel, uzsonnával (különböző finomságokkal és meleg teávas) és levegőzéssel telt. Esténként kémiához kapcsolódó játékokat játszottunk. A tábor harmadnapján ebéd után elmentünk kirándulni a közeli erdőbe. A táborban különböző dolgokért lehetett pontot kapni (1, 5 és 10 címletekben): pl.pontos érkezés, plusz feladat megoldása, a játékokban való részvétel. Utolsó este vacsora után az addig összegyüjtött pontokkal lehetett az árverésen részt venni, ahol különböző tárgyakat lehetet elnyerni, pl. periódusos rendszer, füzet és különböző csokoládék.”

Résztvevők a 9.d osztályból