Túraszakkör 4. alkalom – beszámoló

Kincsek a Vértes és a Gerecse határán (2024. január 13.)

Kellemes, kicsit hűvös időben indultunk el Kelenföld vasútállomásra, ahonnan Szárligetre utaztunk. Mivel én 5 másodperccel lekéstem a vonatot, így kicsit később zárkóztam fel a csapathoz. Míg a többiek vígan túráztak Barkócziné Antók Zsófia tanárnő és Ruszina Mónika tanárnő kíséretében és Jácint vezetésével, addig én is ugyanazt csináltam, csak egy kis zene társaságában.

A túra Szárligetről először Csákányospusztára vitt el minket, ahol megnéztük a kápolna romjait. Innen hamar elértük a Körtvélyesi kilátót, ahol megvolt a szokásos tájnézés és fotózás. Ezután megálltunk a Körtvélyesi Erdei Temető mellett egy kicsit pihenni és Facebook profilképeket csinálni egy fával. Ezután elértük Vitányvárat (közben a nagyon fontos jég pocsolyákat kivétel nélkül betörtük) ahol jobbra-balra mászogattunk és csúszkáltunk. Hamarosan eljutottunk a Rockenbauer Pál emlékfához, majd a Grácia-sziklák következtek. Ezután a kicsit sem fával teli Mária-szurdokon elkezdünk lemenni, majd mellette folytattuk a visszautat kicsit sietve nehogy ránk sötétedjen miután már egyre többen fáradtak. Így mikor már lejártuk ezt a körülbelül 20 km-es túrát, a vasútállomáson már elég keveset beszélgettünk miközben a vonatra vártunk, de a vonaton végre mindenki leülhetett és pihenhetett – ki a Déli-pályaudvarig ki Kelenföld vasútállomásig.

A jó hangulat itt is megvolt, mint a többi túrán – kibeszéltük végtelen problémáinkat és/vagy boldogságainkat.

Összességében szép időben, jó társasággal túráztunk és beszélgettünk. Ha valaki ilyenre vágyik akkor bátran jöjjön legközelebb.

Rakonczai Roland (10.d)

Fényképek: Szarvas Jácint (12.b)