Comenius együttműködés

Projektnyitó konferencia

Stadtlohn, 2013.09.25-29.

„Az én felfedezőutam” című Comenius projekt első rendezvénye a stadtlohni
Geschwister Scholl Gimnáziumban megrendezésre kerülő nyitókonferencia volt,
melyen részt vettek a partnerintézmények tanárai és diákdiplomatái. Sajnos a
norvég partneriskola nem tudott jelen lenni az eseményen, de a többi 7 iskola
képviseltette magát.

A találkozó célja az ismerkedés és a diákdiplomaták bemutatkozása, valamint a
feladataikkal való megismertetés volt. Minden diákdelegációnak készülnie kellett
egy 10-15 perces előadással, melynek segítségével bemutatták országukat és
iskolájukat. A magyar diákok kezdtek, és egy igen színvonalas prezentációt adtak
elő. Ezután sorra bemutatkoztak a partneriskolák delegációi, majd a
diákdiplomaták is jobban megismerkedtek a projekt lényegével és feladataikkal,
hiszen a projektet koordináló stadtlohni tanárok összefoglalták a 2 éves projekt
lényegét, az elvégzendő feladatokat és az elérendő célokat (bepillantást nyerni
és felfedezni a munka világát, az egyes országok aktuális munkaerő-piaci
helyzetét; segíteni a diákokat abban, hogy megtalálják a számukra tökéletes
szakmát; kulturális- és nyelvi ismereteket szerezni az adott országban, azért
hogy a jövőben minden szempontból kompetens diákok kerüljenek a munkaerőpiacra;
kapcsolatokat teremteni az iskolák és a cégek között; megismertetni a diákokat a
különböző szakmák képviselőivel, a munka világának szereplőivel). Később
bemutatásra került a projekt közös honlapja (www.time4us.eu),
ahol a diákcserék tapasztalatait és élményeit osztjuk meg egymással, s melynek
szerkesztése a diákdiplomaták egyik fő feladata. Ezt követően a török partner
ismertette azt a pályaorientációs felmérést, melyet minden partneriskola 20
diákjának kell kitöltenie a tanév során, hogy elkészülhessen egy reprezentatív
nemzetközi összehasonlítás. Az első napot a stadtlohni polgármesternél tett
látogatással és egy rövid városnéző sétával zárta a nemzetközi csapat.

A következő délelőtt is intenzív munka folyt, hiszen miközben a diákok egy
rövid kirándulást tettek a helyi Lichtgitter gyárban, mi tanárok megállapodtunk
és véglegesítettük a diákcserék és a következő projekttalálkozó dátumát, a
résztvevő tanulók létszámát. Megszületett a két éves projekt találkozóit
felsoroló programnaptár, átbeszéltük az elkövetkező tanév diákcsere eseményeit
és a ránk váró feladatokat. A délutáni program egy közös kirándulás volt a
bocholti textilmúzeumba.

Másnap folytatódott a környék és a helyi sajátosságok felfedezése, ami immár
nemcsak Németországra korlátozódott, hiszen a nap során átbicikliztünk a
szomszédos holland településre, ahol a winterswijki partneriskolát is bejártuk.
Magyar diákjaink a találkozó során végig aktív szerepet játszottak a
kapcsolatépítésben és az események dokumentálásában, valamint beletanultak a
projekt honlapjának kezelésébe, szerkesztésébe.

Barcsa Orsolya tanárnő