TehetségpontPszichológus

Pszichológus

Pápay Nikolett
Iskolapszichológia

BEMUTATKOZÁS

Pápay Nikolett vagyok, a Szent István Gimnázium iskolapszichológusa. Alapdiplomámat 2007-ben, doktori fokozatomat 2013-ban szereztem az ELTE-n. Ezen felül számos módszerspecifikus képzés során bővítettem szakmai eszköztáramat. A támogató beszélgetéseken felül különösen hasznosnak találom a relaxációs technikákat és az autogén tréninget a stresszoldásban, amire az itteni diákoknak is nagy szükségük van.

ELÉRHETŐSÉGEK

Konzultációs időpontok (Helyszín: Szent István Gimnázium, II. emelet, díszterem melletti konzultációs szoba):

  • Kedd és csütörtöki napokon: 13:30-17:15-ig
  • Kéthetente pénteken: 13.30-17-15-ig

Időpontokat e-mail-es bejelentkezés alapján vagy telefonon lehet kérni:

AZ ISKOLAPSZICHOLÓGUS FELADATAI

Az iskolapszichológus legfőbb feladata az iskola életében közreműködő személyeknek nyújtott tanácsadás. Első számú kliensei a tanulók, akik általában teljesítmény-problémáik, pályaválasztási bizonytalanságaik, érzelmi válságaik, beilleszkedési nehézségeik, különböző kapcsolati problémáik kapcsán szokták felkeresni. Mellettük – amennyiben iskolai problémáról van szó – pedagógusok és szülők is kérhetik az iskolapszichológus segítségét.

Az iskolapszichológust mindenki önként, saját problémájával keresheti fel. Az iskolapszichológus senkit nem kényszeríthet konzultáción való részvételre, illetve harmadik személy nem rendelhet be hozzá senkit, az érintett beleegyezése nélkül.

A beszélgetések során elhangzottakkal kapcsolatban- rendkívül súlyos, ifjúságvédelmi krízishelyzeteket leszámítva- az iskolapszichológust szakmai titoktartás kötelezi.

Szakmai kompetenciája körébe tartozik a konzultáció és a néhány alkalommal történő tanácsadás, a terápia azonban nem. Ha mégis ez utóbbira lenne szükség, akkor segít felvenni a kapcsolatot a megfelelő intézményekkel és szakemberekkel (pl. családsegítő központ).

TERVEZETT TEVÉKENYSÉGEK

  • A fenti iskolapszichológiai alapelveknek megfelelően, ebben az évben is egyéni konzultáció, tanácsadás keretében szeretném segíteni a hozzám fordulókat, elsősorban diákokat, de iskolai problémák esetén pedagógusokat és szülőket is. Konzultációs időpontjaimat és a bejelentkezés módját megtalálják az Elérhetőségek alatt.
  • Az iskola általános mentálhigiéniai fejlesztése szempontjából számos előrelépés történt az elmúlt évek során. Az iskolapszichológiai tevékenység egyik fontos célkitűzése az osztályközösségek viszonyrendszerének feltérképezése volt. Első fázisban minden osztályban hospitáltam, amely során közösségi játékokat végeztünk a diákokkal. A játékok közben megfigyelt jellegzetességekről az osztályfőnökök visszajelzést kaptak. Szociometriai felméréseket is több osztályban végeztem az elmúlt években, elsősorban osztályfőnökök kérésére. Ebben az évben mindenképpen fontos lenne folytatni az elemzéseket a közösségek fejlesztése érdekében.
  • Igény esetén kiscsoportos (4-5 fő), 12 alkalmas autogén tréning tanfolyamon való részvételre is lehetőség nyílik, ahol elsősorban az önismeret fejlesztésére, relaxációs technikák elsajátítására fektetünk hangsúlyt.
  • A pedagógusok részére esetmegbeszélő csoportot indítok. A csoport nyitott rendszerű lesz, vagyis a közösen egyeztetett időpontban bármelyik osztályfőnök vagy szaktanár felkereshet aktuális iskolai élettel kapcsolatos problémájával.
Oldalterv: Onódy Eszter